expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

30 Haziran 2012 Cumartesi

Bugünü, tanımadığım insanlarla ilginç diyaloglarım arasında ilk sıraya önünde ne var ne yoksa süpürerek yerleşen abiye adıyorum. Azmetti ve başardı. Moda migrosun üst sokağındaki kilisenin önünden geçiyordum. Nazım Hikmet abisi yada akademisyen havasında işte, saçı sakalı ağartmış, hayatın tozunu yutmuş abi yanıma geldi. babetlerinin bir resmini alabilir miyim dedi ayaklarıma bakarak. olur. niye? ayak fotoğrafı mı biriktiriyorsun derken, üstümde tepinir misin dedi? abartıyorsun diyenlere olayın detayı: abinin bir arkadaşı modern sinemada erkeğe şiddet uygulayan kadın figürü üzerine çalışırmış, mesela kill bill Uma Thurman, bu insan da sokaklarda kendini ezdirerek o arkadaşın tezine destek oluyormuş. Ne istiyorsun tam olarak dedim, benim üstüme çıkıp ezmeni istiyorum dedi. Şimdi mi dedim. Evet evet dedi. Burda mı dedim. Evet evet, şu kenara geçebiliriz dedi. Yetmedi, çıkardı telefonunu çeşitli videolar izletti. Bildiğin sokaktan adam çevirmiş, daha doğrusu kadın, üstünde tepinmişler bunun. Altımda daracık iş eteğim, elimde fıy fıy çantam. Dedim pek müsait değilim, aylak gezsem şortumla falan dükkan senin. Motivasyonum yok dedim. Hiç mi sırt ezmedin, üstüme çıkıp gezinmen yeterli dedi. Tam aklımı fikrimi teslim ediyordum ki yardımcı olamıycam, sen numaranı ver, müsait bir zamanda ben kim var kim yok toplarım gelir ezeriz seni dedim. keşke diyeydim cidden. İşten sonra 5 dakka ezsem her gün. Olabilirdi. Neyse. Eve gittim, kotumu giydim, çıktım tekrar, bakındım adama yok ortalarda. Olsa valla ezecektim. Uğur'a gittim. Pilavcı, Fuat, Erdem abi varmış. Bakın bakın size ne anlatacam dedim. Nerde la adam biz ezeriz çok istiyorsa dediler. Yok,  kadın lazımmış dedim. Sonra koştuk çıktık salondan.
Apartman kapısında camdan baktığı halde kapıyı açmayan zeki insan için gerizekalı bu ya dedim diye kapı önündeki kız çocukları katıla katıla güldüler. gerizekalı diyince bile gülüyorlar, anam ne tatlıydılar ha. Balkondan sinemaya geçiliyormuş, geçtik. Tim Burton amca üşenmemiş yine yapmış. O tapılası karısını da oynatmış haliyle. Ama lafım sana Eva Green. Bir insan saç rengini değiştirerek bütün karizmasını nasıl harcar, ona şahit olduk. Koskoca Eva Green bir sarı saça bitmiş gitmiş. Bütün olay kumrallıktaymış meğer. Ey gidi. İlk defa bir filmin  sonunda Cast içinde Financial Controller, Accountant diye isim gördüm. Baya pahalanmış bu işler demek. Vergi dairesi numarası, sorumlu SMMM falan yazarlar bizimkiler.
Ben bu satırların sonuna gelirken, ağzımdaki naneli şeker eridi gitti. Şekere alıştıranlar utansın.
Bugün Cuma.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder